Hamownie

HAMOWNIE ŚWIĄTEK

W roku 2014 oferujemy nową rodzinę ECO hamowni podwoziowych obciążeniowych własnej konstrukcji. W ramach projektu współfinansowanego ze środków UE opracowaliśmy konstrukcję małogabarytowego hamulca wodnego, który może być zastosowany w różnego rodzaju hamowniach oraz zupełnie nowej budowy hamownie podwoziowe. W porównaniu do hamowni produkowanych dotychczas, hamownie rodziny ECO charakteryzują się:

  • Mniejszymi wymiarami gabarytowymi (dotychczas 3600 x 1220 x 350 mm, hamownia ECO: 2360 x 840 x 263 mm)
  • Większą o 100 mm szerokością rozstawu kół mierzonego samochodu (dotychczas 2100 hamownia ECO 2200 mm)
  • Niższą o 20 – 30 % ceną
  • Możliwością hamowania większych mocy w dłuższym czasie (z uwagi na chłodzenie wodne hamulca)

Nasze hamownie powstają w oparciu o wieloletnie doświadczenie w projektowaniu i budowie stanowisk do pomiaru mocy i momentu obrotowego. Do ich budowy wykorzystujemy najlepsze, dostępne na rynku materiały, zapewniając przy tym bardzo konkurencyjne ceny gotowych produktów. Wykonujemy zarówno standardowe jak i  specjalne hamownie pod zamówienie klienta.

OFERTA::

Nasze hamownie budowane są w systemie modułowym umożliwiającym dowolne rozbudowywanie lub składanie z zestawów np.:

  • Hamownię inercyjną 2WD można rozbudować o hamulec by otrzymać hamownię obciążeniową,
  • Dodając zespół rolek uzyskamy hamownię inercyjną 4WD (lub obciążeniową 4WDH z hamulcami).

Przeznaczenie hamowni 2WD i 4WD

Hamownie2WD i 4WD przeznaczone są do celów diagnostycznych. Szczególnie dobrze sprawdzają się w przypadku analizowania jakości przeróbek tuningowych i modyfikacji silników pod kątem instalacji gazowych. 

Krótki czas pomiaru (przy opcji bezwładnościowej), gwarantuje nie przeciążanie silnika podczas pomiaru.

Na uwagę zasługuje prostota obsługi i mała pracochłonność podczas pomiaru.

Kontrolowany hamulcem tryb przyspieszeniowy i tryb obciążeniowy ze stałymi obrotami dla różnych obciążeń(opcja z hamulcem), pozwala bardzo dokładnie dostroić elektroniczny układ wtryskowy silnika.

Takie strojenie jest niezbędne przy zaawansowanych modyfikacjach.

Rejestrowane przez komputer diagramy pozwalają na odczytanie dokładnych przebiegów:

  • momentu obrotowego
  • mocy
  • ciśnienia doładowania
  • składu spalin AFR
  • tempa silnika
  • mocy startu silnika
  • mocy na kołach

Rodzaje pomiarów:

  • Pomiar momentu i mocy silnika w cyklu przyspieszania. Pomiaru dokonuje się na najwyższych biegach (4, 5) co zapewnia najwyższe dokładności i parametry pracy silnika zbliżone do rzeczywistych.
  • Hamowanie silnika przy stałych zadanych obrotach. Hamulec automatycznie dobiera obciążenia by silnik utrzymywał stałe obroty niezależnie od chwilowej mocy i momentu.
  • Pomiar oporów ruchu i układu napędowego co umożliwia odniesienie mocy do wału korbowego silnika z uwzględnieniem strat wnoszonych w pomiar przez opory toczenia kół samochodu, skrzynię biegów i przekładnię główną.
  • Pomiar i wykreślenie na wykresie odczytu 5ciu dodatkowych, dowolnych czujników analogowych o sygnale wejściowym 0 – 5 V.
  • Pomiar i wykreślenie 2 sygnałów z dowolnych, dodatkowych czujników cyfrowych.

Dane – 2WD :

  • prędkość max 260 km/h
  • rozmiar rolek 320x700
  • rozmiar hamowni 3600x 1220x350
  • masa hamowni 950 kg - wersja bez hamulca
  • masa hamowni 1180 kg – wersja z hamulcem

Dane – 4WD :

  • Pomiar mocy do 1650 KM
  • prędkość max 260 km/h
  • rozmiar rolek 320x700
  • rozmiar hamowni w max rozstawie osi 3600x 4500x350
  • rozstaw osi 2200 – 3300 mm
  • masa hamowni 2550 kg – wersja bez hamulca
  • masa hamowni 3100 kg – wersja z hamulcem

HAMOWNIE SAMOCHODOWE oferta 2013 r.

    • HAMOWNIA ŚWIĄTEK 2WD Standard   44.900 zł

Inercyjna samochodowa hamownia podwoziowa jednoosiowa

    • HAMULEC ELEKTROWIROWY ŚWIĄTEK41.900 zł

Hamulec elektrowirowy, w zestawie z kontrolerem i oprogramowaniem do hamowni jednoosiowej

    • HAMOWNIA ŚWIĄTEK 2WDh 79.900 zł

Hamownia obciążeniowa jednoosiowa

    • ŚWIĄTEK 2WD do wersji 4WD 112.900 zł

Drugi zestaw rolek do rozbudowy hamowni inercyjnej 2WD od 4WD + system do połączenia napędu rolek hamowni

    • ŚWIĄTEK 4WD – z napędem 153.900 zł

Hamownia inercyjna dwuosiowa z połączonym napędem rolek

    • ŚWIĄTEK 4WD – zestaw 82.900 zł

Hamulce elektrowirowe ( 2 szt. ), w zestawie z kontrolerem i oprogramowaniem do hamowni 4WDH

    • ŚWIĄTEK 4WDh 237.900 zł

Hamownia obciążeniowa dwuosiowa z połączonym napędem rolek

 

  • podane ceny są cenami netto,
  • ceny podane są dla hamowni zabudowanych w posadzce, dla wersji stojących należy doliczyć koszt obudowy konstrukcji i najazdów tj. : 5900 zł dla 2WD i 7900 zł dla 4WD,
  • ceny mogą ulec zmianie w przypadku istotnych zmian kursów walut lub cen surowców,
  • ceny obowiązują na terenie Polski.

HAMOWNIE MOTOCYKLOWE

Przeznaczenie hamowni:

Hamownie przeznaczone są do celów diagnostycznych. Szczególnie praktyczne są w przypadku analizowania jakości przeróbek tuningowych i wszelakich modyfikacji silników.

Krótki czas pomiaru (przy opcji bezwładnościowej), gwarantuje nie przeciążanie silnika podczas pomiaru. Na uwagę zasługuje prostota obsługi i mała pracochłonność podczas pomiaru.

Kontrolowany hamulcem tryb przyspieszeniowy i tryb obciążeniowy ze stałymi obrotami dla różnych obciążeń ( opcja z hamulcem ), pozwala bardzo dokładnie dostroić elektroniczny układ wtryskowy silnika.

Takie strojenie jest niezbędne przy zaawansowanych modyfikacjach.

Dokładne diagramy pozwalają na odczytanie przebiegów:

  • momentu obrotowego silnika
  • mocy silnika
  • mocy strat silnika
  • mocy na kołach

Dane techniczne:

  • max. mierzona moc 250 kW
  • max. prędkość 320 km/h
  • dokładność pomiaru powyżej 99%
  • czas pomiaru 10-15s.

Hamownia produkowana jest w dwóch wersjach:

  1. Hamownia stacjonarna w wersji składanej – ŚWIĄTEK BIKE 01

Hamownia w tej wersji umożliwia po pomiarze złożenie podestów co zaoszczędza miejsca w warsztacie i ułatwia transport hamowni.

 

Wymiary i masa urządzenia:

  • rozłożonej z najazdem: dł.4200mm, szer.950mm, wys.810mm
  • po złożeniu: dł.1000mm, szer.950mm, wysokość 2200 mm
  • waga hamowni 340 kg

2. Wersja do zabudowy – ŚWIĄTEK BIKE 02

Ta wersja przeznaczona jest do zabudowy stałej w posadzce warsztatu. W porównaniu do wersji składanej, zajmuje najmniej miejsca. Nie wymaga najazdu, a wjazd motocyklem na pomiar jest bardzo łatwy.

 

Opcjonalnie hamownię ŚWIĄTEK BIKE 01 przygotowujemy w wersji mobilnej – na przyczepie uniwersalnej lekkiej.

Hamownia motocyklowa ŚWIĄTEK BIKE 01 M1 i M2 z przyczepą transportową.

Może być używana zarówno jako mobilna w połączeniu z przyczepą oraz jako oddzielne stanowo pomiarowe w warsztacie.

Dane przyczepy transportowej:

  • Wymiary skrzyni załadunkowej – 2480 / 1180 mm
  • Szerokość skrajna ( osi jezdnej ) – 1680 mm
  • Wysokość – 880 mm ( bez konstrukcji plandeki, z plandeką + 90 cm )
  • Masa własna – 180 kg
  • Maksymalna masa całkowita – 750 kg (istnieje możliwość rejestrowania na niższą wartość – dopasowaną do indywidualnych możliwości pojazdu ciągnącego)

Przyczepa transportowa doposażona jest w następujące elementy:

  • Podłogowe kotwice cumujące hamownię w czasie transportu,
  • wciągarkę ręczną,
  • sprzęgi do połączenia przyczepy z podestem pomiarowym,
  • najazdy
  • Regulowany uniwersalny panel stabilizujący motocykl w czasie hamowania

Wymienione prace adaptacyjne nie mają wpływu na właściwości użytkowe – transportowe przyczepy. Pozostaje ona niezmiennie uniwersalną przyczepą lekką i może być wykorzystywana niezależnie ( co zostanie potwierdzone wyciągiem ze świadectwa homologacji ).

Rejestracji przyczepy klient dokonuje indywidualnie, we właściwym miejscu zamieszkania, lub prowadzenia działalności gospodarczej organie rejestrowym.

Hamownia jest skonstruowana w taki sposób, że w wersji mobilnej przyczepa stanowi podest, na którym umieszcza się motocykl w czasie pomiaru (nie wymaga zabierania podestu warsztatowego, będącego na wyposażeniu ).

HAMOWNIE MOTOCYKLOWE oferta cenowa 2013 r.

    • HAMOWNIA ŚWIĄTEK BIKE 01 - 25.900 zł

Inercyjna hamownia motocyklowa stacjonarna - składana

    • HAMOWNIA ŚWIĄTEK BIKE 02 - 25.900 zł

Inercyjna hamownia motocyklowa - do zabudowy w posadzce

    • HAMOWNIA ŚWIĄTEK BIKE 01 M1 - 30 770 zł

Hamownia w wersji mobilnej na przyczepie odkrytej

    • HAMOWNIA ŚWIĄTEK BIKE 01 M2 - 31 170 zł

Hamownia w wersji mobilnej na przyczepie z plandeką

OPCJE DODATKOWE:

Powyższe hamowne inercyjne, na życzenie klienta, możemy dodatkowo wyposażyć w hamulec do zatrzymywania rozpędzonej w czasie badania rolki, oraz w rozrusznik do uruchamiania motocykla ( wersja do badania np. motocykli żużlowych ).

    • HAMULEC ROLKI HAMOWNI ŚWIĄTEK BIKE 01 i 02 - 1.900 zł

Do zatrzymywania rozpędzonej w badaniu rolki hamowni

    • ROZRUSZNIK DO HAMOWNI ŚWIĄTEK BIKE 01 i 02 - 2.490 zł

Do uruchamiania silnika badanego motocykla

 

HAMOWNIE SPECJALNE

Firma Świątek poza produkowaniem znajdujących się w ofercie rynkowej standardowych hamowni, produkuje szereg hamowni specjalnych, takich jak:

  • Hamownie stanowiskowe,
  • Hamownie śmigłowe ,
  • Hamownie projektowane na indywidualne zamówienia naszych klientów,

Ceny poszczególnych hamowni specjalnych, z uwagi na ich charakter, ustalane są indywidualnie z klientem, po zapoznaniu się z jego potrzebami i ustaleniu zakresu projektu.

HAMOWNIE STANOWISKOWE

Hamownie stanowiskowe ŚWIĄTEK są to urządzenia do pomiaru mocy budowanych silników spalinowych. Umożliwiają dokładne określenie charakterystyki zewnętrznej silników spalinowych i znajdują zastosowanie w laboratoriach, warsztatach tuningowych i wszędzie tam, gdzie przeprowadza się badania i pomiary na wymontowanych silnikach.

Hamownia może być wykonana w wersji inercyjnej (pomiar bezwładnościowy) z obciążeniem w postaci koła zamachowego lub obciążeniowej z hamulcem elektrowirowym.

Dokładne diagramy pozwalają na odczytanie przebiegów:

  • momentu obrotowego silnika
  • mocy silnika

W trakcie pomiaru są wyświetlane chwilowe wartości:

  • prędkości obrotowej silnika
  • momentu
  • mocy

Oprogramowanie hamowni posiada szereg praktycznych funkcji zapisu i odczytu pomiarów z danych źródłowych, co umożliwia dowolną analizę wykresów, porównywanie kilku naraz, wydruk wyników.

 

HAMOWNIE ŚMIGŁOWE

Zastosowanie hamowni:

Hamownia umożliwia przeprowadzanie szeregu badań napędów śmigłowych takich jak

  • Pomiar siły ciągu śmigła w funkcji prędkości obrotowej,
  • Sprawdzenie sprawności działania napędu,
  • Badania poziomu zużycia paliwa i składu spalin,
  • Badania trwałościowe napędu,
  • Pomiar momentu obrotowego
  • Pomiar mocy silnika w funkcji prędkości obrotowej (charakterystyka zewnętrzna)
  • Badanie drgań kątowych śmigła
  • Inne badania w zależności od zastosowanego oprzyrządowania

Zastosowanie do celów dydaktycznych.

Hamownia może być zastosowane jako wszechstronne stanowisko do celów szkoleniowych i dydaktycznych zarówno z zakresu działania i sprawności śmigła jak i działania silnika tłokowego.

Dla celów dydaktycznych dostarczamy hamownie z silnikami benzynowymi o wielopunktowym układzie wtryskowym sterowanym elektronicznie, z pełną możliwością zmian map czasów wtrysku i wyprzedzenia zapłonu w czasie pracy silnika.